همه‌چیز درباره میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو

همه‌چیز درباره میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو

ابروها به‌عنوان نقطه کانونی صورت عمل می‌کنند، ابروهای هم شکل و یکسان و متناسب با فرم چهره، توجه مناسبی را برای صورت به ارمغان می‌آورد و اگر تابه‌حال با فرم، پر بودن و شکل ابروهای خود مشکل داشته‌اید، باید گفت که شما تنها نیستید و میلیون‌ها نفر به‌طور مرتب با این چالش مواجه می‌شوند.

به این دلایل، همیشه شکل دادن با دقت به ابرو و انتخاب رنگ ابرویی که سایر ویژگی‌های صورت را تحسین می‌کند، ضروری است و از این گذشته، ابروها به کادربندی و برجسته کردن صورت کمک شایانی می‌کنند.

تاتوی ابرو از راهکارهای مناسب برای داشتن ابروهای زیبا و خوش‌حالت است که امروزه با روش‌های نوین در این زمینه و به شکلی طبیعی به داشتن ابروهای زیبا به شما کمک می‌کند و این بدان معنی است که فرد دیگر مجبور نیست برای داشتن ابروهای قرینه و پررنگ، از مواد آرایشی استفاده کند.

می‌توان با میکروبلیدینگ و فیبروز و دیگر تکنیک‌های تاتو ابرو به شکل عالی و زیبایی برای ابرو دست‌یافت، و از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که رنگ مناسب برای تاتو باید با دقت انتخاب شود همین‌طور میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو دو روش درمانی هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت فزاینده‌ای پیداکرده‌اند.

میکروبلیدینگ چیست

مدل ابرو متناسب با فرم صورت شما منجر به زیباتر شدن چهره می‌شود و میکروبلیدینگ ابرو یکی از تکنیک‌های تاتو نیمه دائمی است که برای تغییر ظاهر ابروها و رفع عیوب استفاده می‌شود و این تکنیک باعث می‌شود ابروها پر به نظر برسند. این روش که رقیب سرسختی برای کاشت ابرو است، این روزها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

همان‌طور که گفته شد میکروبلیدینگ یک روش آرایش نیمه دائمی است که بسیار شبیه خال‌کوبی عمل می‌کند، مگر با چند تفاوت اساسی. درحالی‌که در خال‌کوبی‌ها از جوهر مایع استفاده می‌کنند، در میکروبلیدینگ از رنگ‌دانه‌ها استفاده می‌شود و جوهرهای مورداستفاده در خال‌کوبی‌ها به رنگ مایل به آبی محو می‌شوند، درحالی‌که رنگ‌دانه‌ها در میکروبلیدینگ به‌سادگی باگذشت زمان محو می‌شوند.

درمان میکروبلیدینگ با کشیدن تکه‌های متعدد مو که شبیه موهای طبیعی به نظر می‌رسند، عمل می‌کند. این ضربه‌های «مو» تنها به لایه‌های بالاتر پوست نفوذ می‌کنند و به‌مرورزمان برخلاف جوهر دائمی، محو و از بین می‌روند و میکروبلیدینگ تکنیکی است که ضربات قلم مو مانند خطوط ابرو را ایجاد می‌کند.

 

میکروبلیدینگ یا پر کردن، تکنیکی است که در آن ضربه‌های مو با حک کردن رنگ‌دانه به‌صورت دستی در پوست ایجاد می‌شود و با دست و ابزار دستی انجام می‌شود و روکش نرم‌تری دارد و متخصصان می‌گویند در میکروبلیدینگ، ازآنجایی‌که رنگ‌دانه به‌صورت سطحی‌تری رسوب می‌کند، ممکن است نیاز به انجام مجدد و تجدید داشته باشد و به همین دلیل برای پوست‌های چرب مناسب نیست.

و یک هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضدالتهابی (آسپرین، ایبوپروفن، الکل) خودداری کنید همچنین متخصصان هشدار می‌دهند که فیبروز و میکروبلیدینگ، در دوران بارداری یا شیردهی به دلیل خطر عفونت و همچنین موارد دیگر ازجمله پوست که در این دوران بیشتر مستعد تیره شدن رنگ‌دانه است، توصیه نمی‌شود.

فیبروز ابرو چیست

فیبروز ابرو امروزه روشی بسیار پرطرفدار و محبوب برای داشتن ابروهایی طبیعی و خوش‌حالت است و خانم‌هایی که علاقه زیادی به مد و زیبایی دارند، این روش را انتخاب می‌کنند و این روش گزینه بسیار مناسبی برای آن‌ها است.

با ابداع و ارائه این روش آرایش ابرو به‌سرعت در سراسر دنیا مورد استقبال و توجه قرار گرفت به‌طوری‌که پس از مدت کوتاهی برانکو بابیک (ابداع‌کننده سبک فیبروز) به روش فیبروز ابرو به‌تنهایی بسنده نکرد و روش‌هایی را برای فیبروز لب، خط چشم ابداع کرد.

از نکته‌هایی که باید به آن توجه کرد این است که 10 روز قبل از فیبروز نباید ابروها را رنگ کرد، و رنگ انتخاب‌شده برای فیبروز نباید خیلی روشن باشد و با توجه به نوع پوست، فیبروز ابرو در چند مرحله انجام می‌شود همچنین برای اجرای بهتر این روش، پوست خشک و نرمال مناسب‌تر است.

فواید فیبروز ابرو:

 

1-     تقارن هر دو ابرو

2-     فرم دادن به تاج و قوس ابرو

3-     دادن ظاهری بسیار ظریف و طبیعی به ابروهای شما

4-     به‌راحتی این نوع تاتو را پاک کنید و فرم ابروها را تغییر دهید

5-     درد و سوزش کمتر نسبت به روش‌های قدیمی به دلیل کار در اعماق کم

تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز چیست

فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ تا حدودی به هم نزدیک هستند و در جزئیاتی مانند ماده به‌کاررفته در آن‌ها تفاوت اساسی وجود دارد. این‌ها تکنیک‌های نیمه دائمی و دستی در اصلاح فرم ابرو هستند.

در این روش‌ها از قلم دستی یا خودکار یا نگهدارنده لمسی استفاده می‌شود و تکنسین از همان قلم برای خاراندن پوست و سپس تزریق رنگ‌دانه‌ها به سطح زیرین پوست استفاده می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز مربوط به اختراع آن‌هاست. درواقع پایه‌گذاران این روش‌ها دلیل اصلی تفاوت آن‌ها هستند.

روش فیبروز توسط یک موسسه زیبایی به نام فی ابداع شد و استانداردها و مواد مورداستفاده در این روش نیز توسط همین آکادمی تعیین می‌شود اما درنهایت، تکنسین‌هایی که از میکروبلیدینگ استفاده می‌کنند انعطاف‌پذیرتر و درواقع دست بازتر هستند.

استانداردهای این روش اصول خاصی دارند اما این بدان معنا نیست که روش میکروبلیدینگ از استاندارد خاصی پیروی نمی‌کند.

همچنین نکته مهم بعدی که این دو روش را متمایز می‌کند سوزن و رنگ به‌کاررفته در آن‌ها است و جنس این ابزار در فیبروز کیفیت بالاتری دارد.

سوزن‌های استفاده‌شده در روش فیبروز متعلق به شرکت فی است که استانداردهای خاص خود را دارد. کیفیت این سوزن‌ها بسیار بالاتر از نمونه‌های مورداستفاده در روش میکروبلیدینگ است.

تفاوت بعدی این دو روش در رنگ به‌کاررفته در آن‌هاست. رنگ تزریق‌شده در زیر پوست در روش میکروبلیدینگ PIGMENT نام دارد. درصورتی‌که رنگ مورداستفاده در روش فیبروز، فی نام دارد و متعلق به این آکادمی است و از استانداردهای آن پیروی می‌کند.

تفاوت بعدی مربوط به عمق تزریق جوهر و درنتیجه دوام است. در روش میکروبلیدینگ، جوهر و یا رنگ‌دانه، به لایه‌های زیرین پوست تزریق می‌شود، بنابراین ماندگاری آن بیشتر از فیبروز ابرو است و نفوذ کمتر جوهر در روش فیبروز باعث می‌شود تا تغییرات ابرو با این روش از بین برود.

حال با توجه با نکات گفته‌شده درباره این دو روش تاتوی ابرو، شما می‌توانید با توجه به نیاز و اولویت خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کرده و ابروهای خود را به دست متخصص این حوزه که دارای مهارت و دانش کافی باشد، بسپارید و از داشتن ابروهایی زیبا و خوش‌فرم و بسیار طبیعی لذت ببرید.

نظر خود را بیان کنید