پوست شناسی و ارتباط آن با تاتو

پوست شناسی و ارتباط آن با تاتو

پوست شناسی و ارتباط آن با تاتو

مردم به دلایل زیادی تاتو می‌کنند: ابراز وجود، احترام به یک عزیز، به‌عنوان نشانه‌ای از عصیان، یادآوری معنادار و غیره، هر دلیلی که پشت هر تاتو وجود دارد، به‌اندازه افرادی که آن‌ها را انتخاب می‌کنند منحصربه‌فرد هستند. درحالی‌که جوهر زدن در پوست برای برخی چیز مهمی نیست، برخی دیگر این تصمیم‌گیری را دشوار می‌دانند ازاین‌رو، قبل از انجام این انتخاب دائمی، ما اینجا هستیم تا به رایج‌ترین سؤالات تاتو شما پاسخ دهیم و ارتباط پوست شناسی با تاتو را شرح دهیم.

دو لایه بالایی پوست شما اپیدرم و درم نامیده می‌شوند و جوهری که توسط هنرمندان تاتو استفاده می‌شود چندین ماه پوست شما را لکه‌دار می‌کند، اما ماندگار نخواهد بود. این به این دلیل است که سلول‌های اپیدرم شما دائماً در حال بازسازی هستند و هر دو یا سه ماه، یک اپیدرم کاملاً جدید به دست می‌آید ازاین‌رو برای اینکه این جوهر دائم می‌شود، یک هنرمند تاتو جوهر را مستقیماً به درم تزریق می‌کند.

مراقبت از پوست و تاتو

اگر تصمیم به انجام تاتو دارید، مهم است که بدانید چگونه به‌درستی از آن مراقبت کنید.

هنگامی‌که هنرمند تاتو کار خود را به پایان رساند، تاتو را با آب و صابون تمیز می‌کند و یک باند استریل روی پوست جوهر شده قرار می‌دهد و خونریزی باید پس از مدت کوتاهی متوقف شود. با چند نکته اساسی، می‌توانید پوست تاتو‌شده خود را شاداب و سالم نگه دارید و از تاتو خود برای سال‌های آینده لذت ببرید.

پوست خشک

از لوسیون یا کرم بر پایه آب استفاده کنید، اما از لوسیون های مبتنی بر نفت خودداری کنید زیرا می‌توانند با جوهر واکنش نشان دهند و پوست شما را بیشتر تحریک کنند. نفت همچنین باعث محو شدن تاتو می‌شود.

آفتاب

 اگرچه نور خورشید باعث محو شدن تاتو شما نمی‌شود، اما مطمئن شوید که از کرم ضد آفتاب اضافی روی ناحیه جوهر شده استفاده کنید.

برنزه کردن

از تخت‌های برنزه کننده و سولاریوم تا حد امکان خودداری کنید زیرا این‌ها می‌توانند با جوهر موجود در پوست شما واکنش نشان دهند و با مرور زمان منجر به راش‌های بد و یا حتی محو شدن تاتو شوند.

مطالعات پوست شناسی در تاتو

با توجه به اینکه حدود 10 تا 20 درصد از جمعیت بزرگ‌سال تاتو و انجام می‌دهند، تقاضای زیادی برای انتشار مسائل مختلف مربوط به پوست و سلامت تاتو‌شده وجود دارد.

 تاکنون تنها چند مطالعه علمی در مورد تاتو منتشرشده است و این مقالات بیشتر جنبه‌های مختلف خطرات پزشکی مرتبط با تاتو را موردبحث قرار می‌دهد، مانند واکنش‌های آلرژیک ناشی از تاتو قرمز، واکنش‌های پاپولو-ندولار ناشی از تاتو سیاه و عفونت‌های باکتریایی و ویروسی، همچنین عوارض فنی و روانی-اجتماعی این موضوع را نیز موردبررسی قرار داده است.

نویسندگان محترم، همه متخصصان در زمینه‌های خاص خود، در این نشریه مشارکت داشته‌اند که نمای جامعی از پیامدهای سلامتی مرتبط با تاتو را ارائه می‌دهد و این مقاله طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد که موردعلاقه پزشکان و کارکنان پرستاری، سم شناسان و تنظیم‌کننده‌ها و همچنین جراحان لیزری است که اغلب با چالش حذف تاتو، تاتو های حرفه‌ای و تولیدکنندگان جوهر تاتو مواجه هستند.

نحوه ایجاد تاتو بر روی پوست

برای ایجاد یک تاتو دائمی، دستگاه، سوزن‌ها را به‌طور مکرر و با سرعت‌بالا به داخل درم (لایه دوم پوست شما) فشار می‌دهد و سوزن‌ها جوهر را در حین نفوذ به لایه‌های بیرونی پوست نگه می‌دارند و به داخل درم فشار می‌دهند. اگر جوهر فقط به اپیدرم (لایه اول پوست) برسد، تاتو دائمی نخواهد بود، زیرا این لایه پوست به‌طور مداوم در حال ریختن و جایگزینی خود است.

هنگامی‌که رنگ‌دانه و یا جوهر در پوست قرار می‌گیرد، بدن واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود ناحیه قرمز به نظر برسد، متورم شود و پلاسمای خون آزاد شود و این به دلیل سوراخ شدن مداوم و زخمی شدن پوست ناشی از سوزن‌های تاتو است.

سیستم ایمنی بدن باعث افزایش جریان خون در ناحیه می‌شود، زیرا بدن در تلاش است با عفونت مبارزه کند همین‌طور سلول‌های خونی سعی می‌کنند از بدن در برابر ذرات جوهر خارجی محافظت کنند و درنتیجه ممکن است مقداری از رنگ‌دانه از طریق سیستم لنفاوی و درنهایت به کبد منتقل شود تا از بدن دفع شود، بااین‌حال، سلول‌های خونی شما نمی‌توانند جوهر تاتو را به‌طور کامل از محل تاتو پاک کنند، و ازآنجایی‌که بدن از پلاکت‌ها برای توقف از دست دادن مایعات و ترمیم بافت آسیب‌دیده استفاده می‌کند، یک توری ایجاد می‌شود.

ذرات رنگ‌دانه باقی‌مانده بیش‌ازحد بزرگ که توسط سلول‌های خونی حذف شوند، توسط کلاژن جذب می‌شوند و روی پوست شما قابل‌مشاهده می‌مانند و در طی یک یا دو هفته بدن در حال ترمیم پوستی است که در آن تاتو اعمال‌شده است و این شامل از بین بردن لایه‌های مرده یا در حال مرگ پوستی است که تاتو در زیر آن قرار داده‌شده است، و ترمیم پوستی که حاوی خود تاتو است.

نگهداری پوست تاتو شده

فرآیند تاتو پوست، تولید طبیعی چربی پوست را مختل می‌کند، به همین دلیل است که مرطوب کردن مرتب تاتو بسیار مهم است. بااین‌حال، مهم است که بیش‌ازحد مرطوب نکنید، زیرا این کار باعث مسدود شدن منافذ، ایجاد بثورات یا جوش، حل شدن پلاکت‌های ظریف و باز کردن مجدد تاتو می‌شود که باعث ترشح پلاسمای بیشتری شده که این امر نیز منجر به پوسته‌پوسته شدن شدیدتر پوست می‌شود.

هنگامی‌که بافت تازه التیام‌یافته آماده شد، دلمه‌ها شروع به ریزش می‌کنند و بافتی براق و تقریباً سلفون مانند در زیر آن نمایان می‌شود و این پوست براق درنهایت پس از قرار گرفتن در روند طبیعی لایه‌برداری، که ممکن است یک هفته دیگر طول بکشد، به پوست طبیعی و سالم بازمی‌گردد و هنگامی‌که یک تاتو به‌طور کامل بهبود یافت، درواقع از طریق لایه‌ای از پوست مرده و در حال مرگ که تاتو نشده است به آن نگاه می‌کنید (در غیر این صورت می‌توانید رنگ تاتو بهبودیافته را خراش دهید). این لایه از سلول‌های مرده و در حال مرگ پوست است که باعث می‌شود پوست ظاهری مات داشته باشد همچنین اگر بعد از تاتو متوجه چیزهای غیرعادی اطراف ناحیه جوهر شدید، حتماً به یک متخصص پوست مراجعه بفرمایید.

ازاین‌رو بهتر است تا قبل از انجام تاتو و تاتو با نوع پوست خود آشنایی لازم را داشته باشید و از واکنش بدن خود در برابر جوهر تاتو اطمینان حاصل کرده و از بروز واکنش‌هایی نظیر آلرژی و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کنید همچنین توصیه می‌شود برای حفظ ماندگاری تاتو خود و سلامت پوستی‌تان، تمام مراقبت‌های بعد از تاتو را انجام دهید و توصیه می‌شود انجام این کار حساس را به هنرمند و متخصص تاتو کار که مهارت و تجربه کافی دارد، بسپارید.

 

نظر خود را بیان کنید